شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

ایران کشتار شیعیان بحرین را تحمل نمی کند/ هشدار ایران به آل سعود

257نماینده مجلس در بیانیه ای تاکید کردند

نماینده مجلس با صدور بیانیه ای، دخالت خون بار عربستان در بحرین را برای حاکمیت نامشروع رژیم سعودی دارای عواقب خطرناکی دانستند.
در این بیانیه که محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی آن را قرائت کرد، آمده است: با خیزش ملت های مسلمان برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا علیه دیکتاتورهای حاکم و سرنگونی حاکمان اصلی مصر و تونس و تهدید منافع نامشروع آمریکا و اسرائیل غاصب در منطقه، تلاش و توطئه این قدرت های ستمکار برای جلوگیری از تهدید بیشتر منافع خود افزایش یافته است که سفرهای پی در پی مقامات آمریکا به مصر و برنامه ریزی برای دخالت نظامی در لیبی بخشی از این تلاش های مذبوحانه است.
حضور وزیر دفاع آمریکا در بحرین که منجر به تحریک حکام منطقه، افزایش خشونت و لشکرکشی عربستان سعودی و برخوردهای خشن پلیس بحرین با مردم شد، نمونه دیگری از این تلاش های ناجوانمردانه شیطان بزرگ و وابستگان این رژیم جنایتکار است که حمایت آمریکا از جنایات حاکمان بحرین و سایر حکام کشورهای عربی و اسلامی بار دیگر نفاق و دروغگویی مدعیان حقوق بشر و دموکراسی را آشکار نموده است.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محکوم نمودن جنایات آمریکا و حاکمان بحرین، لیبی و یمن در این مرحله حساس از قیام ملت ها، موارد ذیل را اعلام می نماییم:
.1 ما براساس وظیفه اسلامی و انسانی خود و با توجه به وصیت و اندیشه تابناک امام خمینی(ره) از مردم انقلابی بحرین، لیبی و یمن و سایر ملت های به پا خواسته علیه حکومت های نامشروع و وابسته حمایت نموده و ضمن همدردی با خانواده های شهدا و جانبازان این خیزش عظیم، از نیروهای ارتشی و امنیتی این کشورها می خواهیم به خاطر دیکتاتورهای جنایتکار دست خویش را به خون مردم مظلوم و جوانان و کودکان آلوده نکنند، در این زمان حساس به مسئولیت تاریخی خود عمل نموده و با پشتیبانی از مردم مظلوم و به پا خواسته، گام نهایی را برای سرنگونی حاکمان جانی بردارند.
در این میان سرنگونی هرچه سریع تر جنایتکار لیبی بهانه را از آمریکا و سایر بیگانگان برای دخالت نظامی در این کشور می گیرد.
.2 امروز بر همگان روشن شده است که ملت های به پا خواسته به ویژه ملت های بحرین، لیبی و یمن تا سرنگونی رژیم های نامشروع خود از پا نخواهند نشست، تلاش های آمریکا و اعزام نیرو از سوی حکام عربستان به بحرین و آلوده شدن دست حاکمان این کشور به خون بیگناهان بحرین نه تنها موجب سرکوب اراده ملت بحرین نمی شود، بلکه دخالت خون بار عربستان سعودی در بحرین عواقب خطرناکی برای حاکمیت نامشروع رژیم سعودی خواهد داشت.
.3 ما نمایندگان از حاکمانی که هنوز گرفتار خشم ملت های خود نشده اند، می خواهیم هرچه زودتر به دامن اسلام و ملت های مسلمان خود برگردند، زمینه دخالت ملت ها در تعیین سرنوشت خویش را فراهم نموده و منافع ملت های خود را بیش از این فدای مصالح آمریکا و اسرائیل نکند.
گفتنی است پس از قرائت این بیانیه نمایندگان شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند.

هشدار ایران به آل سعود درباره اشغال نظامی و کشتار مردم بحرین

به دنبال اقدام دولت عربستان در اعزام نیروهای نظامی به بحرین برای کشتار و سرکوب قیام مردم این کشور، جمهوری اسلامی ایران با غیر قابل قبول دانستن این اقدام، به آل سعود هشدار داد.
به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در واکنش به دخالت نظامی نیروهای ارتش عربستان سعودی در بحرین، سفیر عربستان در تهران پیش از ظهر دیروز (سه شنبه) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب نگرانی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به این اقدام غیر قابل قبول به وی ابلاغ شد.
همچنین وزارت خارجه دیروز کاردار بحرین را هم احضار کرد تا مراتب اعتراض شدید به «اشغال نظامی» این کشور توسط نیروهای شورای همکاری خلیج فارس و «کشتار شیعیان» را اعلام کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز خواستار به کارگیری ظرفیت های سازمان کنفرانس اسلامی جهت جلوگیری از خشونت ها در بحرین شد.
دکتر علی اکبر صالحی دوشنبه شب در یک تماس تلفنی با اکمل الدین احسان اوغلو، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی-تحولات منطقه خاورمیانه به ویژه خشونت های اخیر در بحرین و مداخله نیروهای امنیتی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس را مورد بررسی و رایزنی قرار داد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این مکالمه تلفنی ضمن قدردانی از تلاش های دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی به کارگیری ظرفیت های موجود در این سازمان جهت جلوگیری از اعمال خشونت های موجود در بحرین را خواستار شد.
وی ضمن ابراز نگرانی از تشدید خشونت ها، ضرورت خویشتن داری و توجه به مطالبات مشروع مردم را که به روش های مسالمت آمیز در این کشور در حال پیگیری است مورد تاکید قرار داد.
دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی نیز با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در بحرین، بر پیگیری و تداوم تلاش های این سازمان در جهت کمک به حل این بحران تاکید کرد.
در همین رابطه، «حسین امیر عبدالهیان» مدیر کل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه با ابراز ناخرسندی از این اقدام ارتش عربستان گفت: آنچه در بحرین جریان دارد طرح مسالمت آمیز مطالبات مردم از حکومت می باشد و انتظار می رفت که دولت عربستان سعودی با تدبیر و احساس مسئولیت منطقه ای و همسایگی با این رویدادها برخورد کند.
وی افزود: ورود نیروهای نظامی عربستان به بحرین نه تنها کمکی به حل موضوع نمی کند بلکه باعث پیچیده تر شدن رویدادها شده و یک مسئله داخلی بحرین را به بحرانی منطقه ای تبدیل خواهد کرد که مغایر با تلاش برای برقراری ثبات و امنیت در کل منطقه مهم و حیاتی خلیج فارس تلقی می شود.
سفیر عربستان سعودی نیز در این دیدار گفت که موضع جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به کشور متبوعش منعکس خواهد کرد.
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دیروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره تصمیم شورای همکاری خلیج فارس برای اعزام نیرو به بحرین که سوال یکی از خبرنگاران بود، با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص اعزام نیروهای «کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس» به بحرین مشخص است و اعلام شده، گفت: در رابطه با مسائلی که در کشور بحرین شاهدیم چند نکته قابل توجه می باشد، اول اینکه مردم مطالباتی دارند و این مطالبات مشروع است و به طور مسالمت آمیز بیان می شود. دوم اینکه باید از هرگونه خشونت در برخورد با مطالبات مسالمت آمیز مردم جلوگیری شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی حضور نیروهای خارجی و دخالت در مسائل داخلی بحرین را قابل قبول ندانست و باعث پیچیده تر شدن و سخت تر شدن مسئله عنوان کرد و افزود: انتظار این است که به مطالبات مردم رسیدگی شود و این مطالبات از راه های درست تحقق یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد