شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

لس آنجلس تایمز: ایران یک کلمه هم تغییر موضع نداده است

یک ارزیابی استراتژیک در آمریکا این است که تحریم ها موضع ایران را حتی به اندازه ای اندک تغییر نداده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی «ایران هسته ای» پال ریشتر در مقاله ای به تاریخ 13 آبان 1389 در لس آنجلس تایمز نوشت: «تحریم های سهمگین قدرت های غربی تاکنون نتوانسته است رهبران تهران را به سازش بر سر برنامه هسته ای آن کشور مجبور کند.» ریشتر این موضوع را از یک دیپلمات آگاه نقل کرده است.
وی در ادامه مقاله خود ارزیابی این دیپلمات را «تکان دهنده» خوانده و نوشته است: «هرچند تنبیهات اقتصادی سبب بروز مشکلاتی برای ایران شده است، اما هیچ نشانه ای از سوی رهبران آن کشور مبنی بر ابراز تمایل برای کاستن از این فشارها به چشم نمی خورد. هرچند ایران به طور رسمی خواهان آغاز مذاکرات جدید بر سر پرونده هسته ای شده است، اما من حتی یک جمله مبنی بر تغییر در دیدگاه های سیاسی رهبران ایران در خصوص پرونده هسته ای نشنیده ام.»
به نوشته لس آنجلس تایمز، این دیپلمات سپس می گوید که ظاهرا تحریم ها نتیجه معکوس داده است: «برعکس، برخی از صداهایی که از دولت محمود احمدی نژاد به گوش می رسد، بر این اصرار دارند که هیچ امکانی برای تسلیم نیست و حتی لزومی برای برگزاری دیدار هم وجود ندارد.» لس آنجلس تایمز ادامه داد: دیپلمات یاد شده که در جمع گروهی از خبرنگاران سخن می گفت و به دلیل حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود، گفت «ما هنوز هیچ چیزی مشاهده نکرده ایم.»
این دیپلمات در ادامه حتی تاثیر تهدید نظامی بر تغییر محاسبات ایران را هم زیر سوال برده است. لس آنجلس تایمز می نویسد: وی گفت هیچ دلیلی وجود ندارد که تهدید به اقدام نظامی سبب تغییر دیدگاه تهران شود. صحبت از گزینه نظامی «رژیم ایران را به هیچ سویی نرانده است.»
یک سایت غربی:تنها راه موفقیت بر روند مذاکرات آینده پذیرش حق غنی سازی ایران توسط آمریکاست
سایت خبری دیپلمات طی گزارشی تنها راه موفقیت دور تازه مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 را پذیرش حق غنی سازی ایران دانست.
رابرت دریفاس تحلیلگر این پایگاه اینترنتی با اشاره به اینکه احتمالا اواسط نوامبر دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 در ژنو یا وین آغاز خواهد شد نوشت: به نظر می رسد با توجه به استراتژی که دولت اوباما در این نشست پیش خواهد گرفت شکست این نشست تضمین شده است.
این گزارش افزود: تا زمانی که آمریکا اعتراف نکند ایران که از امضاکنندگان پیمان ان.پی.تی به شمار می رود حق دارد در خاک خود اورانیوم غنی سازی کند هیچ شانسی نمی توان برای موفقیت این گفت وگوها پیش بینی کرد.
دیپلمات با بیان اینکه تنها راه حل پذیرش حق غنی سازی ایران است یادآور شد: اوباما به رغم اینکه در بدو فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا در ژانویه 2009 چنین نشان داد که قصد دارد به ایران نزدیک شود هیچ گاه اعلام نکرده است که ایران حق دارد برنامه غنی سازی اورانیوم داشته باشد.
این گزارش در عین حال اضافه کرد: ژوئن گذشته سناتور «جان کری» که از افراد نزدیک به اوباما به شمار می رود و از سال 2004 زمانی که اوباما به عضویت سنای آمریکا در آمد مشاور وی بوده است، اخیرا در اظهاراتی گفته است ایران در حقیقت این حق را دارد.
این گزارش در پایان خاطرنشان کرده است: آنچه نگران کننده به نظر می رسد در حقیقت این است که آمریکا هیچ چیز جدیدی برای ارائه به ایران در دور جدید گفت وگوها آماده نکرده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
www.final-shop.ir 1389/08/17 ساعت 07:00 ق.ظ http://www.final-shop.ir

www.final-shop.ir

فینال - شاپ بزرگترین سایت فروش بازی رایانه و ایکس باکس 360 در ایران

PC GAME

XBOX 360

جدیدترین بازیهای روز دنیا را در این وب سایت بخواهید

بهترین بازی های کامپیوتر و XBOX 360

نظیر PES 2011

FIFA 11

DAED RISING 2

و....

لطفا یه سر به سایت ما بزنید

مطمئن باشید ضرر نمی کنید

ما را با نام بزرگترین فروشگاه بازی های کامپیوتری و ایکس باکس 360 لینک کنید و به ما اطلاع دهید تا ما هم شما را لینک کنیم
منتظر حضور گرمتان هستیم

www.final-shop.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد