شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

این سند جنایت آمریکاست / اشغالگران برای تفریح آدم می کشند

یک مجله آمریکایی از تشکیل جوخه های مرگ متشکل از جنایتکاران این کشور در افغانستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مجله معروف آمریکایی «رولینگ استون» با انتشار تصاویری مستند از جنایات آمریکایی ها در افغانستان، فاش کرد، ارتش ایالات متحده با تشکیل جوخه های مرگ در افغانستان، غیرنظامیان بی گناه و حتی کودکان را توسط این جوخه ها می کشد.
براساس این گزارش، اعضای جوخه های مرگ را معمولا جانیان باسابقه و افراد روانی تشکیل می دهند. این افراد با قربانیان خود عکس یادگاری می گیرند و کودکان را نیز پس از پرتاب شکلات به سوی آنها، به رگبار می بندند. بیشتر اقدامات جنایتکارانه این جوخه ها، برای خوشگذرانی و تفریح انجام می شود. مجله مذکور به تشریح کشتار عمدی غیرنظامیان در قندهار و مثله کردن اجساد توسط آمریکایی ها پرداخت. این گزارش به چگونگی کشته شدن نوجوان 15 ساله ای به نام «گلمدین» اشاره کرد و نوشت، این فرد توسط گروه مرگ آمریکایی متوقف شده و بدون هیچ دلیل موجهی، هدف پرتاب نارنجک دستی و شلیک بی وقفه مسلسل دستی آنان قرار می گیرد.
اعضای این جوخه بعدا در توجیه علت حمله به این پسر بچه، به دروغ مدعی شدند که وی از افراد طالبان بوده و قصد حمله به آنها را داشته است. به گزارش رولینگ استون، حداقل چهار غیرنظامی قربانی شلیک رگبار این افراد شده اند.
این افراد همچنین اجساد متعددی را نیز به طرزی فجیع صرفا برای تفریح و شادمانی مثله کرده اند.
بر اساس گزارش این مجله، این افراد در بازجوئی های انجام شده، به جنایات خود اعتراف کرده اند. مجله رولینگ استون همچنین، مجموعه عکس های گرفته شده توسط اعضای این جوخه طی پنج ماه اول سال گذشته میلادی را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است، این مجموعه حاوی بیش از 150 عکس است. رولینگ استون در صفحه ای که به این موضوع اختصاص داده است، به صراحت اعلام می کند که پنتاگون با اتخاذ اقداماتی فوق العاده درصدد معدوم کردن این عکس ها برآمد و کوشش گسترده ای را برای یافتن هر فایل در این زمینه و جلوگیری از دست به دست شدن این تصاویر، قبل از بروز افتضاحی همانند قضیه ابوغریب معمول داشته است. مجله رولینگ استون می افزاید که این عکس ها؛ نمایانگر فرهنگی بارز در میان نیروهای نظامی آمریکایی است که در این فرهنگ کشتار غیرنظامیان بی گناه بهانه ای برای جشن گرفتن است. وزارت دفاع آمریکا ظاهرا پس از ناامید شدن در مورد جلوگیری از افشای موضوع این جنایات و به دنبال انتشار مقاله مجله رولینگ استون، طی بیانیه ای کوتاه با تصریح بر مغایرت قطعی تصاویر منتشر شده توسط مجله با معیارها و ارزش های ارتش آمریکا، رسما پوزش خواسته است.
به عقیده ناظران منطقه، اکثر اعضای جوخه های مرگ از محکومان زندان های طویل المدت هستند که برای ارتکاب این نوع جنایت ها استخدام شده اند.
سربازان آمریکایی در افغانستان با سنگدلی تمام با قربانیان خود عکس می گیرند و از این عمل ضدانسانی خود لذت می برند.
آیا با دیدن این تصاویر هولناک، آمریکا باز هم می تواند ادعا کند که حامی حقوق بشر است؟
آیا آزادیخواهان جهان نباید در قبال این جنایات مکرر آمریکا موضعگیری کنند؟ به عقیده تحلیلگران سیاسی منطقه، جنایات آمریکا در عراق، افغانستان و سایر کشورها شباهت زیادی به جنایات هیتلر دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد