شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

همه آنچه باید از ماجراهای پس از فوت پدر موسوی بدانید !

                

شکست پروژه سوءاستفاده از مراسم ترحیم پدر موسوی

در حالی که جریان ضدانقلاب ناامیدانه تلاش داشت از مراسم ختم پدرمیرحسین موسوی سوءاستفاده کرده و آن را تبدیل به یک اغتشاش جدید نماید، این مراسم به سبکی کاملا معمولی و بدون هیچ گونه تنش برگزار شد.
مرحوم میراسماعیل موسوی خامنه پدر میرحسین موسوی در هفته دوم فروردین ۹۰ به سبب کهولت سن دارفانی را وداع گفت. بلافاصله پس از این اتفاق بدنه ضدانقلاب و بیرونی مدیریت کننده فتنه بدون ذره ای دغدغه نسبت به حفظ حرمت آن مرحوم و در حالی که تصور می کرد فرصتی جدید برای غائله آفرینی به دست آورده تلاش کرد تا برای ایجاد یک ناآرامی جدید زمینه سازی نماید. 
این رسانه ها با صحنه گردانی برخی اعضای خانواده موسوی که همچنان دارای ارتباطاتی با منافقین و مدیران خارجی فتنه هستند در ابتدا سعی کردند اینگونه وانمود کنند که موسوی و رهنورد اجازه حضور در مراسم تشییع و برگزاری مجلس ختم را پیدا نخواهند کرد. اما به فاصله اندکی روشن شد که این دو نفر بدون هیچ گونه مشکلی، امکان حضور در این مراسم را یافته اند. 
در مرحله بعد این رسانه ها انتظار داشتند که در مراسم تشییع پدر ۱۰۲ ساله موسوی یک حضور مردمی فوق العاده انجام شود که این امر هم مثل همه موارد مشابه از ۹ دی ۸۸ به این سو چیزی بیش از یک توهم از آب درنیامد و مراسم مذکور صرفا با حضور کاملا معمولی بستگان مرحوم برگزار شد. 
فاز سوم متشنج کردن مراسم ترحیم و تشییع بود که با صحنه گردانی زهرا موسوی یکی از خواهران میرحسین موسوی، دختران وی و یکی دو نفر دیگر انجام شد. نکته جالب در این زمینه آن است که این تلاش ها پیش از آنکه با برخورد ماموران مواجه شود با واکنش جدی خانواده موسوی مواجه شد و برخی چهره های مسن و جا افتاده با تندی از این چند نفر خواستند حرمت پدر مرحوم خود را نگه دارند و از سیاسی کردن یک مجلس ترحیم بپرهیزند.
اما نکته جالب در این میان عجله آقای هاشمی رفسنجانی در صدور پیام تسلیت خطاب به میرحسین موسوی است که نشان می دهد وی همچنان به عدم مرزبندی با فتنه ۸۸ اصرار دارد. 
گفتنی است هاشمی رفسنجانی به دلیل عدم مرزبندی جدی با جریان فتنه و اطلاع از عدم رویکرد اکثریت قریب به اتفاق اعضای مجلس خبرگان، ترجیح داد در انتخابات اسفندماه ۸۹ هیئت رئیسه این مجلس کاندیدا نشود.

ناراحتی خانواده میرحسین از اقدامات خواهر وی

رسالت نوشت: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد چهارشنبه شب گذشته در خانه مرحوم میراسماعیل موسوی (پدر میرحسین)‌ حضور یافتند. یکی از نزدیکان پدر میرحسین موسوی طی اظهاراتی ضمن اعلام این خبر افزود: در حین حضور سؤالات مختلفی از سوی اطرافیان از موسوی و رهنورد شد، اکثر پرسش ها در مورد وضعیت این دو بود که از موسوی و رهنورد پاسخ گرفتند که به طور کلی وضعیت عادی ای دارند.

این عضو خانواده پدری میرحسین گفت: آنها ناراحتی ای نیز از رفتار ماموران نداشتند.عضو خانواده میراسماعیل موسوی در ادامه این گفتگو با اعلام اینکه یکی از دختران موسوی به نام زهرا در مراسم تشییع و خانه پدر بزرگ خود حضور نیافته گفت: خانواده‌ پدری میرحسین انتقادات زیادی از عملکرد زهرا دارند او نه تنها با بی احترامی در مراسم خاکسپاری پدر بزرگ خود حضور نیافته بلکه سعی دارد به هر صورت که شده با زیر سؤال بردن عزت و صولت میراسماعیل از فوت وی سوء استفاده کرده و آن را به نفع جریانات سیاسی خارج کشور سیاسی کند.

این عضو خانواده‌ موسوی افزود: زهرا موسوی سعی دارد با رسانه های خارج از کشور ارتباط برقرار کند و به خبرسازی جعلی بپردازد و مسائل عادی خانوادگی را به مسائل سیاسی تبدیل کند به همین دلیل در خانواده پدری مورد انتقاد قرار گرفته است.

درباره پیام تسلیت آیت الله هاشمی به خاندان حاج میر اسماعیل موسوی

سرویس سیاسی جهان-احمد نریمان:هفته گذشته حاج میر اسماعیل موسوی در سن ۱۰۳ سالگی دار فانی را وداع گفت و چشم از جهان فرو بست.
درگذشت میراسماعیل موسوی فرصتی شد تا جریان ضدانقلاب جنجال جدیدی را با هدایت برخی نزدیکان میرحسین موسوی راه اندازی کنند که البته تحرکات و برنامه ریزی آنها راه به جائی نبرد و پروژه آنها با پا درمیانی افراد جا افتاده و پا به سن گذشته و داغدار خانواده موسوی و درایت نیروهای امنیتی شکست خورد. 

از سوئی درگذشت پدر پیر میرحسین موسوی واکنش هائی را نیز در پی داشت.آیت الله هاشمی یکی از افرادی بود که درگذشت میراسماعیل موسوی را تسلیت گفت.انچه از میر اسماعیل نقل شده به نیکی است و پیام تسلیت آیت الله هاشمی نیز نه عجیب بود و نه دور از انتظار. 

با این حال متن پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خانواده موسوی مورد سوء استفاده ضدانقلاب قرار گرفت که علت اصلی آن نیز در محتوای پیام و متن غیرمتعارف و سوال برانگیز آن بود و متاسفانه بیش از پیش بر ابهام مواضع آیت الله هاشمی درباره جریان فتنه پس از انتخابات ۸۸ اضافه کرد.
متن پیام آیت الله بدین شرح است:
خاندان محترم موسوی
خبر درگذشت شادروان حاج سید میر اسماعیل موسوی موجب تاسف و تالم خاطر گردید .
مصیبت وارده را بر شما خاندان معزز و به خصوص فرزندان خدوم و برومندشان به ویژه مهندس میر حسین موسوی تسلیت می گویم .
خاندانی که خدمات شایسته ای به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی مان کردند و افتخار تقدیم چندین شهید در راه اسلام ، انقلاب و میهن را در کارنامه خود دارند .
از درگاه احدیت برای آن مرحوم مغفور رحمت واسعه و برای بستگان صبر و اجر مسالت می کنم .
اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

تعریف و تمجید از میرحسن موسوی در متن پیام تسلیت پدرش اگر با هدف ایجاد فرصت بهره برداری برای مخالفان نظام و انقلاب نبوده پس چه هدفی دیگری را دنبال کرده است.چه دلیلی دارد که در متن پیام تسلیت بجای فرد فوت شده، از زحمات فرزند تقدیر و تشکر شود.آنهم پس از ماهها خیانت های آشکار میرحسین به نظام و انقلاب و حتی خانواده و پدر خود. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از انتخابات خبرگان مواضع صریحی علیه فتنه گرفتند و علاقه مندان به انقلاب و سوابق وی این موضع گیری دیرهنگام را به فال نیک گرفتند.با این حال برخی اینطور تحلیل کردند که این مواضع بی ارتباط به انتخابات خبرگان که تا آنروز وی از کاندیداتوری آن کناره گیری نکرده بود، نیست.در هر صورت جای شکر گذاری داشت.اما پیام تسلیت جدید آقای هاشمی مجددا بر مواضع مبهم وی در خصوص جریان فتنه افزود و مشخص نیست که آیت الله هاشمی با مبهم و غبارآلود نشان دادن موضع خود در قبال فتنه چه هدفی را دنبال می کند. 

با این حال این پیام آیت الله هاشمی مانند بسیاری دیگر از مواضع وی از جمله نامه معروف و دیدار با خانواده زندانیان سیاسی و خطبه های نمازجمعه و چه و چه بازتاب قابل توجه و پیش بینی شده ای در میان رسانه های ضدانقلاب داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد