شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

مصر کم بود آرژانتین هم به بدبیاری های اسرائیل اضافه شد


اقدام دولت های سابقاً مخالف با ایران برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی، خشم و نگرانی رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است. مصر و آرژانتین از جمله این دولت ها هستند. به دنبال اظهارات نبیل العربی وزیر خارجه دولت موقت مصر مبنی بر اینکه «ایران کشوری همسایه است که روابط تاریخی و طولانی با مصر داشته و ما قصد داریم فصل تازه ای از روابط با این کشور بگشاییم»، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و مطبوعات این رژیم نسبت به رویکرد دولت مصر پس از انقلاب مردم این کشور ابراز نگرانی کردند. سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با اظهار نگرانی نسبت به این تغییر موضع در مصر تصریح کرد: اظهارات نبیل العربی پس از آن صورت می گیرد که مصری ها به تازگی برای بهبود مناسبات با سوریه نیز اقدام کردند و ژنرال حسین طنطاوی وزیر دفاع مصر اعلام کرد قصد دارد دیدار دوستانه ای از دمشق داشته باشد. این احتمال وجود دارد که سیاست خارجی مصر کاملاً دگرگون شود. به ویژه آن که نبیل العربی به اسرائیل هشدار داده که فکر حمله دوباره به غزه نباشد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم نبیل العربی رابه خاطر اظهار دوستی اش با ایران، یک عنصر ضد اسرائیل توصیف کرد و نوشت: بعد از رد و بدل شدن پیام های دوستی و مودت آمیز بین قاهره و دمشق و اعلام آمادگی سپهبد «حسن طنطاوی» رئیس شورای عالی نیروهای مسلح برای بهبود روابط سوریه و مصر، اکنون نوبت «نبیل العربی» رسیده است تا دست خود را به سوی تهران دراز کند و بگوید که مصر دیگر ایران را یک کشور دشمن نمی داند.
همزمان با نگرانی گسترده رژیم صهیونیستی از بهبود روابط ایران و مصر، تمایل دولت آرژانتین برای بهبود و توسعه روابط با ایران نیز بر نگرانی های تل آویو افزوده است.
روزنامه آرژانتینی پرفیل اخیراً گزارش داد: دولت بوئنوس آیرس به جمهوری اسلامی ایران پیام داده که حاضر است ماجرای انفجار سفارت اسرائیل و کانون یهودیان در آرژانتین رابه دست فراموشی بسپارد و مناسبات کامل بین دو کشور از نو برقرار شود.
صهیونیست ها پیش از این با فشار سیاسی و نیز دادن رشوه به برخی اعضای دولت وقت و یکی از قضات پرونده در آرژانتین، تلاش کرده بودند اتهاماتی را متوجه ایران کنند و به روابط دو کشور خدشه وارد نمایند.
گزارش روزنامه آرژانتینی پرفیل درباره امکان توسعه روابط با ایران و عقد قراردادهای تجاری جدید، خشم رژیم صهیونیستی را موجب شده به نحوی که این رژیم از دولت آرژانتین توضیح خواسته است.
یگال پالمور سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت: اگر این گزارش درست باشد، توهین و بی حرمتی آشکاری نسبت به ماست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد