شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

وقتی رضا پهلوی، محمدرضا را سوژه خنده می‌کند!

پس از آنکه فرزند شاه مخلوع در یک برنامه تلویزیونی پخش شده از شبکه صدای آمریکا، از خروج 62 میلیون دلار توسط پدرش هنگام فرار از کشور خبر داد، مورد حملات شدید بسیاری ازطرفداران خود قرار گرفت.

به گزارش شبکه ایران، پس از آنکه رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع در یک برنامه تلویزیونی پخش شده از شبکه صدای امریکا از ثروت 62 میلیون دلاری پدرش در هنگام فرار از کشور خبر داد، در روزهای اخیر بسیاری از کاربران سایت اینترنتی بالاترین را به اعتراضات گسترده نسبت به خود و خانواده‌اش وا داشته است.

رضا پهلوی در برنامه «پارازیت» در پاسخ به سوالی مدعی شد: «پدرم در هنگام مرگ 62 میلیون دلارداشت و همان 62 میلیون دلار را از کشور خارج کرده و اسنادش نیز موجود است که چقدرش به من رسیده است[!]»

این در حالی است که روزنامه فایننشال تایمز چندی پیش در گزارشی به مناسبت قیام‌های مردم کشورهای عربی علیه دیکتاتورها ، میزان دارایی‌های خارج شده از سوی دیکتاتورهای فراری را بررسی کرده بود که بر اساس آن محمد رضا پهلوی به عنوان یکی از این دیکتاتورها،  35 میلیارد دلار دارایی را از ایران خارج کرده بود.

با این حال اگرچه میزان مبلغ مورد اشاره از سوی رضا پهلوی کمتر از میزان مورد اشاره روزنامه فایننشال تایمز است اما اعتراف رسمی به خروج این مبلغ هنگفت در 30 سال قبل، حتی مورد اعتراض بسیاری از طرفداران وی قرار گرفته است.

یکی از کاربران بالاترین در این راستا نوشته است:«رضا پهلوی گفت: ثروت پدر من هنگام خروج از کشور 62 میلیون دلار بود!! چنان با خضوع و خشوع گفت 62 که فکر کردم الان می‌گوید 62 هزار دلار و نه 62 میلیون دلار! این همه پول (نه غیررسمی!!) را از کجا آوردند؟»

یکی دیگر از کاربران این سایت ضد انقلاب نیز خواستار آن شده که فرزند شاه مخلوع برای اثبات حسن نیت خود معادل این مبلغ را به ملت ایران بازگرداند.

با این حال پس از این حملات، طرفداران خاندان سلطنتی نتوانسته بودند معترضان را توجیه کنند اقدام به ساخت نام کاربری برای رضا پهلوی در سایت بالاترین کرده‌اند و از او دعوت به عمل آورده‌اند تا بلکه خود او بتواند گاف خود را به نحوی توجیه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد