شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

ساختمان پر رمز و راز دانشگاه آزاد و صندلی راحتی مهدی هاشمی

بعدها مشخص شد که ساختمان دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد ، اتاق عملیات فتنه 88 و درگیری‌های خیابانی بود و مهدی هاشمی با خیال آسوده در این دفتر مشغول جمع‌آوری اسناد محرمانه و سری بوده است. قابل توجه است که در این دفتر بولتن‌های به کلی سری درباره شخص مهدی هاشمی وجود داشته است.

شبکه ایران: روز 6 خرداد بود که دفتر ریاست هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی که رئیسش (مهدی هاشمی) بیش از یک سال است در مأموریت لندن به سر می برد در اطلاعیه‌‌ای از هجوم بیش از 20 نفر از افراد لباس شخصی در ساعت 30 دقیقه بامداد خبر داد. در اطلاعیه این دفتر آمده بود: این افراد مسلح با حمله به دفتر هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی و دفتر مرکز علوم و فناوری‌های پیشرفته به طور غیرقانونی وارد ساختمان فوق الذکر شدند. این افراد طی چهار ساعت حضور غیرقانونی همراه با تهدید و دستبند زدن به نگهبان‌های ساختمان و بازداشت موقت آنها در محل به تعدادی از واحدهای اداری این ساختمان ورود کرده و با تخریب و زیر و رو کردن کلیه وسایل موجود در آن تعدادی از مدارک، اسناد، کیس‌های کامپیوتری و اشیای مختلف دیگر را با خود خارج کردند. لیست وسایل خارج شده در این مرحله نامشخص است.

اما ساعاتی از این اطلاعیه نگذشته بود که دادستانی تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر نگهداری برخی از مدارک و اسناد دولتی و محرمانه خارج از وظایف دانشگاه آزاد اسلامی در یکی از ساختمان‌های متعلق به آن دانشگاه (طبقه ششم ساختمان محل استقرار دفتر هیأت امنا) و نیز تلاش عده‌ای برای خارج کردن این اسناد و مدارک از مرکز یاد شده، موضوع در دستور کار این دادسرا قرار گرفت.پس از بررسی موضوع و تأیید صحت گزارش‌های دریافتی یاد شده توسط ضابطان، دادستانی تهران چهارشنبه شب گذشته با صدور دستور قضایی مقرر کرد با حضور نماینده دادستان و رعایت موازین شرعی و قانونی برای یک نوبت از محل بازرسی و اسناد مذکور قبل از خروج کشف و مراتب صورتجلسه شد. بر اساس این اطلاعیه در پی بازرسی انجام شده از محل، اسناد و مدارک زیادی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز، اسناد مالی غیر مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتی و نیز گزارش‌های مرتبط با یکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری (مهدی هاشمی) کشف و ضبط شد.

بعدها مشخص شد که ساختمان دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد ، اتاق عملیات فتنه 88 و درگیری‌های خیابانی بود و مهدی هاشمی با خیال آسوده در این دفتر مشغول جمع‌آوری اسناد محرمانه و سری بوده است. قابل توجه است که در این دفتر بولتن‌های به کلی سری درباره شخص مهدی هاشمی وجود داشته است. همچنین رئیس‌دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد در این دفتر اقدام به شبنامه سازی علیه مقامات از جمله عبدالله جاسبی و عباسپور کرده بود.

بعدها مشخص شد که ساختمان هیأت امنای دانشگاه آزاد مرکز فعالیت های اقتصادی ، سیاسی و امنیتی مهدی هاشمی بوده و کاملاً به مانند یک ستاد بحران، تجهیز و آماده سازی شده بود. براتعلی سرلک رئیس دفتر مهدی هاشمی در دانشگاه آزاد، در جریان این بازرسی بازداشت شده و اعترافات قابل توجهی داشته است. روز 23 خرداد 1388، یک روز پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، مهدی هاشمی به سرلک دستور می دهد که به همراه چند نفر دیگر ساختمان مذکور را پاکسازی کنند تا اثری از اقدامات خاص مهدی هاشمی باقی نماند. سرلک به همراه آقایان امانی و ابوالفتحی اسناد مکتوب و تعداد زیادی سی دی را در چند کیسه از محل ساختمان خارج می کنند و ابتدا به ویلایی در منطقه دارآباد تهران منتقل و شبانه و تحت حفاظت گارد شخصی که با پول مهدی اجیر شده بودند و در یک عملیات مخفیانه در جاده لواسان امحا کرده اما خوشبختانه بخش قابل توجهی از این اسناد بازیابی شده است.

در این ساختمان اسناد ویژه و حتی اسنادی با طبقه بندی محرمانه -خیلی محرمانه- سری و بکلی سری از نهاد‌هایی چون وزارت اطلاعات، ستاد کل نیروهای مسلح، ریاست جمهوری، بانک مرکزی، قوه قضائیه، شورای عالی امنیت ملی، وزارت نفت و ... نگهداری می شده و جای شگفتی دارد که تعداد زیادی از بولتن‌ها، گزارش‌ها و نامه‌های رسمی، سری و بکلی سری برخی دستگاه های امنیتی درباره اقدامات مجرمانه و مفاسد سیاسی و اقتصادی مهدی هاشمی نیز در دفتر او موجود بوده و در فایل های جداگانه بایگانی شده بود. کاست های ضبط شده از جلسات هیأت امنای دانشگاه آزاد و برخی جلسات محرمانه مجمع تشخیص مصلحت نیز به این ساختمان منتقل شده و اقداماتی به واسطه آن صورت گرفته بود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد