شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

واقعیتی که برای بی‌بی‌سی و رفقایش دردناک بود

رسانه هایی چون بی بی سی از روز گذشته ده ها خبر درباره انتخابات مجلس خبرگان و شخصیت هایی نظیر آقای هاشمی منتشر کرده و به نوعی سعی در توجیه ادعاهای رنگ باخته خود کرده اند.
شبکه ایران – به دنبال شکست های پی در پی جریان آشوبگر در اجرای برنامه های دیکته شده، عمده تلاش های محافل سیاسی و رسانه های حامی جریان آشوب در ماه های اخیر به سمت مجلس خبرگان رهبری و انتخابات هیئت رئیسه آن معطوف شد.
رسانه های بیگانه و ضد انقلاب در این راستا با انتشار اخبار و تحلیل های مختلف، تضعیف جایگاه فرا سیاسی مجلس خبرگان، جناحی کردن آن و القای تفرقه و رقابت سیاسی در میان اعضا را در دستور کار قرار دادند و کوشیدند تا خبرگان ملت را آلوده به قدرت توصیف کنند.
این محافل برای تحقق اهداف خود مجلس خبرگان را به دو جریانی که دارای اختلافات بنیادین حتی درباره ولایت فقیه و نظام هستند، تقسیم و چنین ادعا کردند که رقابت این دو جریان برای ریاست مجلس خبرگان شدید است.
اهداف
آنان با توصیف چنین فضایی دست کم به دنبال ایجاد تفرقه میان سران و ارکان مهم کشور و زمینه سازی برای احیای جریان آشوب بودند.
هرچند که واقعیت ها ادعای حامیان جریان آشوب را رد می کرد اما آنان در اخبار مختلفی که پشت پرده انتخابات مجلس خبرگان می نامیدند، تلاش ها را برای جناحی کردن انتخابات ادامه دادند.
رسانه های چون بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و ده ها شبکه تلویزیونی و حتی برخی محافل و سایت های داخلی در این هجمه تبلیغاتی همسویی تنگاتنگی داشتند.
اما انتخابات روز گذشته مجلس خبرگان و کاندیدا شدن تنها یک نفر آن هم یکی از باسابقه‌ترین یاران امام(ره) و انقلاب و انتخابش با رای بالا نشان داد که خبرگان عرصه قدرت‌طلبی و سیاست بازی نیست.
اعضای مجلس بار دیگر تایید کردند اگرچه اختلاف‌نظر امری طبیعی است و امکان دارد بین علما، فقها و مراجع تقلید نیز وجود داشته باشد اما خبرگان برگزیده ملت بر روی حمایت از ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق ملت ایران در برابر دشمنان، متحد و یکپارچه هستند؛ حقیقتی که رسانه‌های حامی جریان آشوب با توهم پراکنی سعی در کتمان آن داشتند.
واقعیت دردناک تر
اما شاید واقعیت دردناک تر برای این محافل فتنه گر داخلی و خارجی، شخصیتی بود که با نظر خبرگان ملت رئیس این مجلس شد. آیت‌الله مهدوی کنی به ولایتمداری، وفاداری به انقلاب و ضدیت با جریان فتنه معروف است و خلاف تحلیل های رسانه های حامی آشوب هرگز عملکردی جناحی نداشته است.
اکنون این واقعیت ها موجب شده که محافل و رسانه های ضدانقلاب تلاش های خود را بی نتیجه و هرگونه بهره برداری سیاسی از انتخابات دیروز مجلس خبرگان را ناممکن ببینند.
با این حال رسانه هایی چون بی بی سی از روز گذشته ده ها خبر درباره انتخابات مجلس خبرگان و شخصیت هایی نظیر آقای هاشمی منتشر کرده و به نوعی سعی در توجیه ادعاهای رنگ باخته خود کرده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد