شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

سوتی علی مطهری در صحن علنی


علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس (چهارشنبه) گفت: حوادث ۲۵ بهمن به هیچ وجه قابل دفاع نیست اما بنده معتقدم که همانطور که گزارش حوادث ۲۵ بهمن در صحن علنی قرائت شده است، باید گزارش کمیته بررسی حوادث کوی دانشگاه نیز در مجلس مطرح شود.

وی که از سوی بخشی از فعالان سیاسی و دانشگاهی به "بی بصیرتی" متهم است، در شرایطی مدعی قرائت نشدن گزارش کمیته بررسی حوادث کوی دانشگاه در مجلس شد که به نظر می رسید زمان طرح این گزارش در صحن علنی را فراموش کرده است.

به همین دلیل بود که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی تذکر مطهری را رد کرد و گفت: گزارش کمیته بررسی کوی دانشگاه به قوه قضائیه ارسال شده است و این گزارش در مجلس نیز قرائت شده است چرا که نمایندگان آن را بررسی کردند.

برخی نمایندگان مجلس هم وقتی سخنان علی مطهری را شنیدند با صدای دو-دو به او اعتراض کردند.

البته علی مطهری در ادامه اذعان کرد که گزارش اولیه از کوی دانشگاه از سوی آقای ابوترابی فرد قرائت شده است اما او خواهان ارائه گزارش تکمیلی دیگری است.

آقای لاریجانی هم به وی یادآور شد که در همان روز، جلسه را غیرعلنی کرده و آقای زاکانی گزارش اولیه را کامل کرده بوده است.

واکنش ها به سخنان مطهری

در واکنش به فراموشکاری علی مطهری، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری با استناد به بند 11 ماده 23 آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: به اطلاع عموم ملت ایران می‌رسانم که یکی از نمایندگان نسبت دروغ به نمایندگان مجلس داده است چرا که گزارش کمیته بررسی حادثه کوی دانشگاه در مجلس قرائت شده است.

کوچک زاده افزود: مجلس حادثه کوی دانشگاه و کوی سبحان را بررسی کرد و این که آقای مطهری می‌گوید این گزارش بررسی نشده یک دروغ است.

تاسف می‌خورم

 به گزارش فارس، محمدکوثری دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم خطاب به نمایندگان مجلس و ملت ایران گفت: تاسف می‌خورم که چرا در مجلس شورای اسلامی یک نفر و آن هم پسر شهید مطهری این گونه توانایی تفکیک موضوعات اصلی را با مسائل فرعی ندارد.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با استناد به بند 11 ماده 23 آئین‌نامه مجلس گفت: اگر هیئت رئیسه اجازه تذکر به نمایندگان را نمی‌داد موضوع تا این حد به درازا کشیده نمی‌شد.

 وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از حقوق مردم دفاع کنند به دخالت مستقیم آمریکا در فتنه 88 اشاره کرد و گفت: اگر در گذشته برخی آقایان موضع‌گیری نمی‌کردند و موضوع فتنه را به یک دعوای سیاسی خلاصه می‌کردند اما امروز برای همه ثابت شده است که موضوع انتخابات و دعوای سیاسی نیست.

علی مطهری از سال گذشته مدعی شده است که فتنه 88 "یک دعوای سیاسی" و "داخلی" است.

شبکه ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد