شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

هاشمی رفسنجانی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری .....

2 پیام هاشمی به آیت‌الله مهدوی‌کنی درباره ریاست خبرگان
یک منبع آگاه گفت: آقای هاشمی رفسنجانی با ارسال پیامی از طریق نماینده خود به آیت‌الله مهدوی کنی از وی درخواست کرد تا برای ریاست مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شوند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس گفت: آقای هاشمی رفسنجانی به واسطه یکی از ائمه جمعه موقت تهران اخیرا به آیـت‌الله مهدوی کنی پیغام داد که وی برای ریاست مجلس خبرگان کاندیدا شوند.

این عضو مجلس خبرگان که حامل این پیام بود از قول آقای هاشمی رفسنجانی نقل کرده است که "من اصراری برای آمدن ندارم. آیت‌الله مهدوی کنی حتما کاندیدا شوند."

نامبرده همچنین به نقل از آقای هاشمی رفسنجانی گفته است: "من هر باری که برای ریاست مجلس خبرگان کاندیدا می‌شدم نزد مقام معظم رهبری می‌رفتم و ایشان تاکید می‌کردند که شما بیائید اما این‌بار که به دیدار مقام معظم رهبری رفتم حضرت آقا فرمودند من نظر نفی و اثباتی ندارم."

به گفته این منبع آگاه چند روز پس از این ماجرا عضو مجلس خبرگان رهبری مجددا طی تماسی با آیت‌الله مهدوی کنی به ایشان اعلام می‌کند تصمیم آقای هاشمی رفسنجانی عوض شده و می‌خواهد کاندیدای ریاست شود.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که فشارهای ناشی از اطرافیان و برخی جریانات سیاسی آقای هاشمی رفسنجانی را وادار به تغییر تصمیم اولیه خود کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در جلسه این مجمع گفت: «در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبری، ریاست خبرگان را شخصاً به آیت‌الله مهدوی کنی پیشنهاد کردم و خود مایل به پذیرش آن نبودم.»

دستورکار شعبه داخلی جرس در حمایت از هاشمی
این سایت در حمایت از آقای هاشمی که روز گذشته کاندیداتوری خود را برای انتخابات داخلی مجلس خبرگان قطعی کرد، هجمه به منتقدان وی از روزهای گذشته آغاز کرده است.

بخشی از فعالان اینترنتی معتقدند خوش اقبال‌ترین سایت تندرو که در قبال حمایت‌هایش از جریان فتنه و هتاکی به نیروهای ارزشی و ارکان نظام کمترین هزینه را پرداخت کرده، سایت آینده است.

آنان حتی از این سایت با عنوان «شعبه فیل‌تر نشده جرس» هم یاد می‌کنند چرا که بسیاری از مطالب مطرح شده در سایت اتاق فکر لندن، به شکل متفاوتی از سوی سایت آینده دنبال و پیگیری می‌شود.

همسویی این سایت با جرس زمانی قوی‌تر و روشن‌تر شد که جلسات محفلی مهدی هاشمی با اعضای اتاق فکر لندن آغاز شد. آینده هم به واسطه احساس تعهدی که در حمایت از خانواده مهدی هاشمی دارد، خود را ملزم به پیگیری ایده‌های حلقه فتنه در لندن کرد که ارائه تحلیل و نوشته‌هایی در تحریک، تقویت و روحیه دهی به فتنه گران بخشی از این اقدامات است.

اما در کنار رویکرد خلاف امنیت ملی آینده، به نظر می‌رسد جدید‌ترین دستورکار گردانندگان این سایت پیگیری غیرمستقیم پروژه انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان است.

این سایت در حمایت از آقای هاشمی که روز گذشته کاندیداتوری خود را برای انتخابات داخلی مجلس خبرگان قطعی کرد، هجمه به منتقدان وی از روزهای گذشته آغاز کرده است.

به عنوان نمونه این سایت در واکنش به انتقاد محمدرضا باهنر از مواضع آقای هاشمی درباره جریان فتنه، به واکاوی موضوعی پرداخت که ماه‌ها از وقوع آن گذشته است.

آینده با طرح مجدد پرونده رکسانا صابری، مسئول دفتر سابق آقای باهنر را متهم به همدستی با وی کرده است.

این مطلب واکنش به انتقاد محمد رضا باهنر از مواضع آقای هاشمی تلقی شده است.

چند روز پس از آنکه آقای هاشمی رفسنجانی حاضر به محکوم کردن «آشوب اسرائیلی» ۲۵ بهمن نشد، ‌ دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین‌ گفت که آقای هاشمی باید هرچه سریع‌تر با اسم و مشخصات، برائت خود را از فتنه‌گران اعلام کند و در صورتیکه موضع خود را نسبت به فتنه‌گران روشن نکند، در ‌مسئولیت‌های فعلی مشروعیت قانونی ندارد.

انتقاد باهنر در ادامه موج گسترده انتقادات علما و فعالان سیاسی و دانشگاهی از رویکرد آقای هاشمی بود اما به نظر می‌رسد سایت حامی آقای هاشمی در آستانه انتخابات مجلس خبرگان هرگونه انتقاد از وی را بی‌جواب نخواهد گذاشت.

آینده در ادامه نوشته خود آورده است، آقای باهنر که در حال حاضر برای هاشمی مهلت تعیین کرده، باید به این ابهام پاسخ دهد.

این سایت در مطلب دیگری انتقاد از آقای هاشمی را «فضاسازی» نامیده و عنوان کرده که بهتر است منتقدان در دو هفته باقی مانده به انتخابات هیات رئیسه خبرگان دست از این رویکرد بردارند.

شبکه ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد