شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

درخواست گسترده از هاشمی برای مرزبندی فوری با جریان فتنه

در حالی که اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در روزهای 17 و 18 اسفندماه برگزار خواهد شد؛ مطالبه گروهها و تشکل های اصولگرایی و شخصیت های سیاسی برای مرزبندی هاشمی رفسنجانی با جریان فتنه روز به روز در حال افزایش است.
بعد از حوادث 25 بهمن در تهران که جریان فتنه بار دیگر با عبور از قانون به آشوب طلبی و اغتشاشگری روی آورد؛ اندک خواصی که سکوت پیشه کرده بودند اقدامات سران فتنه که با حمایت واشنگتن و تل آویو صورت گرفت را محکوم کرده و از فتنه گران تبری جستند.
در این میان هاشمی رفسنجانی در سخنانی کلی، هرگونه اقدام خلاف قانون را مذموم دانست اما شخصیت ها و گروهها و تشکل های سیاسی اصولگرا با تاکید بر ناکافی بودن این اظهارات کلی بر مرزبندی صریح وی با سران فتنه و فتنه گران تاکید دارند. در همین حال، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین جمعه شب در جمع جامعه اسلامی مهندسین استان فارس، نسبت به دوپهلو حرف زدن هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد و گفت: هاشمی رفسنجانی باید موضع خود را در مقابل فتنه گران روشن و صریح اعلام کند، در غیر این صورت معلوم نیست که مردم ادامه حیات سیاسی وی را تحمل کنند.
باهنر همچنین تاکید کرد: رفسنجانی وقت بسیاری برای اینکه موضع شفاف و صریح در مقابل فتنه گران بگیرد، ندارد.
باهنر همچنین دیروز در نشست سیاسی جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد که مسئولیت های هاشمی در صورت عدم موضع گیری وی در قبال فتنه گران مشروعیت ندارد.
تاکید بر وقت نداشتن هاشمی رفسنجانی موضوعی است که آیت الله سیدمحمد قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه نیز آن را مطرح کرد و با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی باید بگوید از موسوی و کروبی محارب و فتنه گر اعلام برائت می کنم، گفت: هاشمی رفسنجانی باید قدر فرصت ها را بداند و آخرین فرصت را برای اعلام برائت از موسوی و کروبی فتنه گر مغتنم بشمارد؛ زمان برای اعلام برائت هاشمی از سران فتنه رو به پایان است.
این استاد حوزه و دانشگاه که با «فارس» گفت وگو می کرد با تمجید از واکنش لاریجانی و رضایی در قبال سران فتنه گفت: اگر آقای هاشمی مصلحت نمی داند در برابر فتنه گران سکوت خود را بشکند، پس بهتر است نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری بر این مصلحت که آقای هاشمی رئیس مجلس خبرگان است، پایان بدهند.
حجت الاسلام جعفر شجونی نیز بر فوریت مرزبندی هاشمی رفسنجانی با سران فتنه تاکید کرد.
این عضو جامعه روحانیت مبارز طی نامه ای به هاشمی رفسنجانی دیگر عضو جامعه روحانیت مبارز نوشت: آقای هاشمی به سرعت از موسوی و کروبی فتنه گر و محارب اعلام برائت کنید.
برخی از اعضای مجلس خبرگان هم نسبت به مرزبندی قاطعانه هاشمی رفسنجانی تاکید کردند.
آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگویی با خبرگزاری رسا، با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی باید مواضع خود را نسبت به اقدام های فتنه گران مشخص کند، گفت: هاشمی رفسنجانی تاکنون هیچ موضعی نسبت به اعلام برائت از اقدام های فتنه گران نگرفته و حتی آنان را نیز همراهی می کند.
در همین راستا؛ آیت الله اکبر قره باغی عضو دیگر مجلس خبرگان رهبری در گفت وگویی تاکید کرد که هاشمی رفسنجانی تنها یک عضو مجلس خبرگان رهبری است و مواضع وی هیچ ربطی به کلیت مجلس خبرگان ندارد.
گفتنی است؛ مجلس خبرگان رهبری هفته گذشته طی بیانیه ای وقایع 25 بهمن و تحرکات غیرقانونی سران فتنه و فتنه گران را محکوم کرد.
مجلس خبرگان رهبری با صراحت در بیانیه خود آورده بود: «اغتشاشات 25 بهمن بار دیگر به وضوح نشان داد که سخن از جریان انقلاب و ضد انقلاب است، بر این اساس مرزبندی شفاف صفوف و اعلام جدایی جریان انقلاب از ضد انقلاب یک تکلیف شرعی، سیاسی و انقلابی است.»
از سوی دیگر؛ حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، چهارشنبه پیش با حضور در بین تجمع کنندگانی که خواستار محاکمه فوری سران فتنه بودند بر این مطلب تاکید کرد که ریاست مجلس خبرگان رهبری، برازنده هاشمی رفسنجانی نیست.
در همین زمینه، غلامرضا کرمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات آتی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری معتقد است که سکوت هاشمی رفسنجانی در برابر فتنه گران در نتیجه انتخابات هیئت رئیسه تاثیر مستقیم خواهد داشت.
همچنانکه نعمت الله حکیم دبیرکل حزب عدالت طلبان اسلامی در گفت وگویی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری خواست در انتخابات آتی هیئت رئیسه مجلس در رای خود به هاشمی تجدیدنظر کنند. گویا مرزبندی صریح هاشمی رفسنجانی با جریان فتنه به اعلام برائت وی از موسوی و کروبی برمی گردد. در همین خصوص حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در گفت وگویی خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باید از منافقین جدید یعنی موسوی و کروبی اعلام برائت کرده و به صراحت نظر خود را اعلام کند که آیا در شرایط حاضر این منافقین در مقابل نظام و انقلاب ایستاده اند یا نه؟
واکنش به مواضع هاشمی رفسنجانی به صحن علنی مجلس نیز راه یافت و حجت الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در نطق میان دستور خود گفت: متاسفانه برخی خواص مانند هاشمی رفسنجانی با سکوت معنادار خود به حمایت آشکار از جریان فتنه مشغولند و خوب است او از سرنوشت منتظری ساده لوح که در اواخر سال 67 خون به دل امام(ره) کرد، عبرت گیرد و خود را از شر فتنه مال و فرزند برهاند.
به نظر می رسد با نزدیک شدن انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری واکنش ها به مواضع خاص هاشمی رفسنجانی ادامه خواهد داشت و کماکان مطالبه اصلی گروهها و تشکلهای سیاسی مرزبندی صریح رئیس مجلس خبرگان رهبری با سران فتنه و فتنه گران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد