شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

شفاف نیوز

شفاف سازی مسایل سیاسی

هشدار 20 ماه پیش رهبر انقلاب به سران فتنه که شنیده نشد

موسوی و کروبی مسئول مستقیم خون‌هایی که ریخته شد؛
فعالان سیاسی معتقدند سران فتنه علاوه بر جرائمی که در زمینه امنیت ملی و همراهی با دشمنان اسلام و انقلاب مرتکب شدند، باید پاسخگوی خون ایرانیانی که در طول دو سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند نیز باشند؛ مساله‌ای که رهبر معظم انقلاب حدود دو سال پیش در خطبه‌های نمازجمعه 29 خرداد نسبت به آن هشدار دادند.

کشته‌سازی یکی از پروژه‌هایی است که از ابتدای آشوب‌های خیابانی سال گذشته از سوی جریان ضدانقلاب داخلی مورد استفاده قرار گرفته است؛ پروژه‌ای که اصولا یکی از ویژگی‌های ثابت تمامی کودتاهای مخملی است که تاکنون در کشورهایی مانند ونزوئلا هم اجرا شده است.

با این حال، خودداری جمهوری اسلامی ایران از برخورد خشن و تند با آشوبگران سبب شد تا سران نظریه‌پرداز این جریان، دست به طراحی سناریوی کشته‌های دروغین زدند؛ مساله‌ای که در ماجراهای افرادی مانند ترانه موسوی، سعیده پورآقایی، احمد کارگرنجاتی و... دیده شد و با مشخص شدن دروغین بودن این ادعا‌ها، مردم دیگر اینگونه تبلیغات و اخبار رسانه‌ای را باور نکردند.

همین مساله سبب شد تا گروهک‌های ضدانقلاب که دخالت مستقیم در آشوب‌های خیابانی داشتند دست به تشکیل تیم‌های ترور بزنند و با کشتن برخی افراد مشخص، نظام ایران را مسئول این اقدامات معرفی کنند.

این موضوع به ویژه در اغتشاشات عاشورای ۸۸ مشاهده شد و چند نفر از هموطنان به طرز مشکوکی کشته شدند؛ جنایتی که پس از دستگیری تعدادی از عوامل آن مشخص شد تحت هدایت مستقیم گروهک تروریستی منافقین صورت گرفته است.

مسئولیت خون‌های ریخته شده با سران آشوب‌هاست

«هدایت اینگونه جنایات و کشتار از سوی بیگانگان» موضوعی بود که رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های تاریخی خود در نمازجمعه ۲۹ خرداد ۸۸ به صراحت نسبت به آن هشدار دادند و اعلام کردند که این جریان شاید در ابتدا در اختیار سران فتنه باشد اما پس از مدتی، کنترل آن از دست این افراد خارج می‌شود و دشمنان انقلاب هدایت آن را برعهده خواهند گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌ها تاکید کردند: «... آن کسانى که به یک نحوى یک نوع مرجعیتى در افکار مردم دارند؛ از این سیاسیون و رؤساى احزاب و کارگردانان جریانات سیاسى و یک عده‌اى از این‌ها حرف‌شنوى دارند. این‌ها خیلى باید مراقب رفتار خودشان باشند؛ خیلى باید مراقب گفتار خودشان باشند. اگر آن‌ها کمى افراطى‌گرى کنند، دامنه‌ این افراطى‌گرى در بدنه‌ى مردم به جاهاى بسیار حساس و خطرناکى خواهد رسید که گاهى خود آن‌ها دیگر نمی‌توانند آن را جمع کنند، که ما نمونه‌هایش را دیده‌ایم. افراط وقتى در جامعه به وجود آمد، هر حرکت افراطى به افراطى‌گرى دیگران دامن می‌زند. اگر نخبگان سیاسى بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، یا براى اصلاح ابرو، چشم را کور کنند؛ چه بخواهند، چه نخواهند، مسئول خون‌ها و خشونت‌ها و هرج و مرج‌ها، آنهایند. من به همه‌ى این آقایان، این دوستان قدیمى، این برادران توصیه می‌کنم بر خودتان مسلط باشید؛ سعه‌ى صدر داشته باشید؛ دستهاى دشمن را ببینید؛ گرگهاى گرسنه‌ى کمین‌کرده را که امروز دیگر نقاب دیپلماسى را یواش یواش دارند از چهره‌هایشان برمیدارند و چهره‌ى حقیقى خودشان را نشان می‌دهند، ببینید؛ از این‌ها غفلت نکنید.»

با این حال و با وجود هشدار صریح رهبر انقلاب به این افراد برای کنترل آشوب‌های خیابانی، آقایان موسوی و کروبی نه تنها تلاشی در این زمینه انجام ندادند، بلکه با لجاجت بر دعاوی ناصواب خود زمینه را برای جان باختن تعدادی از هم وطنان فراهم کردند.

روز گذشته نیز در آشوب‌های محدودی که در برخی نقاط تهران رخ داد، «صانع ژاله» یکی از دانشجویان بسیجی دانشگاه هنر تهران مورد حمله تروریستی گروهک منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید؛ چند ساعت بعد هم یکی از مجروحان این اغتشاشات، در بیمارستان جان باخت.

شهید ژاله - دانشجوی دانشگاه هنر

که روز گذشته توسط آشوبگران حامی میرحسین موسوی و مهدی کروبی به شهادت رسید

البته این دو مورد به جز سایر خون‌هایی هستند که توسط آشوبگران و با مجروح کردن مردم عادی ریخته شدند.

در همین راستا است که افکار عمومی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همچنین سیدمحمد خاتمی را مسئول ریخته شدن این خون‌ها می‌دانند و خواستار محاکمه این افراد به جرم قتل و کشتار هستند؛ مساله‌ای که امروز از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم بیان شد.

به عنوان مثال، «دکتر زهره الهیان» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس به وقایع روز گذشته شهر تهران اشاره کرد و گفت: وقایع روز گذشته و هماهنگی‌هایی که از قبل بین فتنه‌گران و محافل بیگانه همچون رژیم صهیونیستی و لندن نشینان شده بود مهر تأیید دیگری بر همبستگی عوامل فتنه با عناصر خارجی بود.

الهیان همچنین به شهادت یک جوان دانشجو در حوادث روز گذشته شهر تهران اشاره کرد و گفت: فتنه‌گران باید جواب خون تمام افرادی را که در جریان حوادث بعد از انتخابات و همچنین روز گذشته به زمین ریخته شده است را بدهند.

به همین دلیل است که فعالان سیاسی معتقدند سران فتنه علاوه بر جرائمی که در زمینه امنیت ملی و همراهی با دشمنان اسلام و انقلاب مرتکب شدند، باید پاسخگوی خون ایرانیانی که در طول دو سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند نیز باشند؛ مساله‌ای که باید در دادگاه بررسی و به جنایات این افراد رسیدگی شود.

شبکه ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد